مراسم تجليل از معلمان شهرستان اليگودرز
به گزارش روابط عمومي فرمانداري اليگودرز، مراسم تجليل از معلمان و اساتيد شهرستان اليگودرز با حضور ميرزايي اصل فرماندار، جمعي از معلمين و اساتيد دانشگاه و مسئولين شهرستان در محل دانشگاه علمي كاربردي شيشه برگزار شد.

در اين مراسم ميرزايي اصل فرماندار اليگودرز ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مطهري و تبريك هفته معلم و ايام و اعياد شعبانيه گفت: صحبت كردن در محضر معلمين و اساتيد كار سختي است و بايد در برابر آنان تلمذ و شاگردي نمود.
فرماندار با تأكيد بر اهميت آموزش وپرورش و نقش اساسي آن در پيشرفت جامعه اظهار داشت: يكي از اركان اساسي توسعه و پيشرفت هر ملتي در ابعاد اقتصادي، سياسي ، فرهنگي و اجتماعي آموزش و پرورش و به تعبيري دستگاه مهم تعليم و تربيت است.
ايشان افزود: صاحبنظران بر اين باورند كه اگر جامعه اي در برنامه هاي آموزشي و پرورشي توفيق داشته باشد قطعاً بر بسياري از موانع و مشكلات فائق خواهد آمد و در مسير توسعه و پيشرفت قرار خواهد گرفت.

ميرزايي اصل موفقيت در امر خطير آموزش و پرورش را مستلزم برنامه ريزي دقيق دانست و خاطر نشان نمود: نظام آموزش و پرورش نيازمند برنامه ريزي دقيق و علمي است و در اين ميان مهم ترين نقش را نيروي انساني بر عهده دارد و در مجموعه نيروي انساني هم معلمين بعنوان ستون آموزش و پرورش هستند و منظوراز معلم"معلمان و اساتيد" و همه كساني است كه در عرصه تعليم و تربيت فعاليت دارند.
ايشان با اشاره به كرامت مقام معلم در آموزه هاي ديني بيان داشت: واژه و عنوان مقدس معلم از شئون و اوصاف خداوند متعال است و خداوند در قرآن كريم پيامبر اكرم (ص) را بعنوان معلم معرفي مي كند، ضمن اينكه خداوند نعمتهاي زيادي را به انسانها ارزاني داشته ولي تنها موردي كه بر بندگان خود منت نهاده در نعمت معلم است و چه زيبا فرمودند معمار كبير انقلاب حضرت امام خميني (ره) در مقام معلم: كه "سعادت و شقاوت همه جوانان بدست معلم است".
فرماندار در پايان كار معلم را انسان سازي دانست و گفت: رسالت معلم تبديل انسانهاي مستعد به انسانهاي متفكر، متعهد، متخلق و مبتكر است .
استـان لـرستــان بـا وسعـت حــدود ۲۸ هزار و ۵۵۹ کیلومتر مربع در غرب ایران قرار گرفته است.