بازديد سرزده فرماندار اليگودرز از بيمارستان شهيد وليان
به گزارش روابط عمومي فرمانداري اليگودرز، مراسم معارفه شهردار جديد اليگودرز با حضور اصلاني معاون هماهنگي امور عمراني استانداري لرستان، ميرزايي اصل فرماندار اليگودرز، نصيري مديركل امور شهري و شوراهاي استان و اعضاي شوراي اسلامي شهر اليگودرز در محل سالن جلسات فرمانداري برگزار گرديد.
در اين جلسه ميرزايي اصل فرماندار ضمن خيرمقدم به حاضرين و تقدير و تشكر از زحمات و تلاشهاي ياراحمدي شهردار سابق ، رحماني سرپرست شهرداري و آرزوي توفيق براي بهرنگ دالوند شهردار جديد گفت: از دوره چهار ساله شوراي اسلامي شهر يك سال باقي مانده است كه اين يك سال بايد سال تعامل، همراهي و همدلي بين اعضاء شوراي شهر و شهرداري باشد.

ايشان در ادامه خاطر نشان نمود: در اكثر شهرهاي كشور شهرداريها مشكلات مالي عديده اي دارند و شهرداري اليگودرز جزء شهرداريهايي است كه وضعيت آن خيلي مناسب نيست لذا بايد در راستاي مرتفع كردن مشكلات و دغدغه هاي مردم و ارائه خدمات مطلوب بيشتر تلاش شود .
ميرزايي اصل در پايان با تأكيد بر اصل هم افزايي در مسير پيشرفت شهرستان بيان داشت: شوراها بايد با استراتژي تعامل، همكاري و همراهي با شهرداري تلاش كنند طرح ها و پروژه هاي نيمه تمام كه در شهر باقي مانده است در سال پيش رو به بهره برداري برسند .
به گزارش روابط عمومي فرمانداري اليگودرز، مراسم تجليل از معلمان و اساتيد شهرستان اليگودرز با حضور ميرزايي اصل فرماندار، جمعي از معلمين و اساتيد دانشگاه و مسئولين شهرستان در محل دانشگاه علمي كاربردي شيشه برگزار شد.

در اين مراسم ميرزايي اصل فرماندار اليگودرز ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مطهري و تبريك هفته معلم و ايام و اعياد شعبانيه گفت: صحبت كردن در محضر معلمين و اساتيد كار سختي است و بايد در برابر آنان تلمذ و شاگردي نمود.
فرماندار با تأكيد بر اهميت آموزش وپرورش و نقش اساسي آن در پيشرفت جامعه اظهار داشت: يكي از اركان اساسي توسعه و پيشرفت هر ملتي در ابعاد اقتصادي، سياسي ، فرهنگي و اجتماعي آموزش و پرورش و به تعبيري دستگاه مهم تعليم و تربيت است.
ايشان افزود: صاحبنظران بر اين باورند كه اگر جامعه اي در برنامه هاي آموزشي و پرورشي توفيق داشته باشد قطعاً بر بسياري از موانع و مشكلات فائق خواهد آمد و در مسير توسعه و پيشرفت قرار خواهد گرفت.

ميرزايي اصل موفقيت در امر خطير آموزش و پرورش را مستلزم برنامه ريزي دقيق دانست و خاطر نشان نمود: نظام آموزش و پرورش نيازمند برنامه ريزي دقيق و علمي است و در اين ميان مهم ترين نقش را نيروي انساني بر عهده دارد و در مجموعه نيروي انساني هم معلمين بعنوان ستون آموزش و پرورش هستند و منظوراز معلم"معلمان و اساتيد" و همه كساني است كه در عرصه تعليم و تربيت فعاليت دارند.
ايشان با اشاره به كرامت مقام معلم در آموزه هاي ديني بيان داشت: واژه و عنوان مقدس معلم از شئون و اوصاف خداوند متعال است و خداوند در قرآن كريم پيامبر اكرم (ص) را بعنوان معلم معرفي مي كند، ضمن اينكه خداوند نعمتهاي زيادي را به انسانها ارزاني داشته ولي تنها موردي كه بر بندگان خود منت نهاده در نعمت معلم است و چه زيبا فرمودند معمار كبير انقلاب حضرت امام خميني (ره) در مقام معلم: كه "سعادت و شقاوت همه جوانان بدست معلم است".
فرماندار در پايان كار معلم را انسان سازي دانست و گفت: رسالت معلم تبديل انسانهاي مستعد به انسانهاي متفكر، متعهد، متخلق و مبتكر است .
به گزارش روابط عمومي فرمانداري اليگودرز، حجت الاسلام ارزنده امام جمعه ، ميرزايي اصل فرماندار و جمعي از مسئولين با حضور در منزل جانبازان سرافراز و ايثارگر شهرستان با ايشان ديدار و ايام و اعياد شعبانيه را به آنان تبريك گفتند.


به گزارش روابط عمومي فرمانداري اليگودرز، سد مخزني حوضيان اليگودرز با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، حميد چيت چيان وزير نيرو، بازوند استاندار لرستان، ميرزايي اصل فرماندار اليگودرز و جمعي از مسئولان استان امروز سه شنبه مورخه ۱۴/۰۲/۹۵ افتتاح شد.

در حاشيه اين مراسم جهانگيري معاون اول رئيس جمهور ضمن قدرداني از مردم هميشه در صحنه و انقلابي شهرستان اليگودرز در پشتيباني از نظام مقدس جمهوري اسلامي گفت: اميدواريم با افتتاح سد حوضيان مسير توسعه شهرستان اليگودرزهموارتر از گذشته شود.
ايشان افزود: سد حوضيان و اقداماتي نظير آن باعث مي شود زمينه اشتغال جوانان اين شهرستان فراهم شود و در نتيجه توسعه شهرستان هم سرعت خوبي پيدا كند .

جهانگيري در پايان بيان داشت: با توجه به اينكه اليگودرز از ظرفيتها و پتانسيل هاي گردشگري چشمگيري برخوردار است و سد حوضيان هم در حاشيه شهر اليگودرز مي باشد پس در نتيجه اين شهرستان مي تواند تبديل به پايگاه گردشگري مناسبي براي مردم سراسر كشور شود. ايشان تأكيد كرد: اين امر مستلزم تلاش و برنامه ريزي مسئولان استان مي باشد و دولت هم حمايت خواهد كرد تا مردم اليگودرز از اين امكان ارزشمند بهره مند شوند.
قابل ذكر مي باشد: براي اجراي سد حوضيان هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال هزينه شده و بنا است آب سه هزار هكتار اراضي كشاورزي و صنعت به ميزان دو ميليون مترمكعب را تأمين كند.
عرض تاج سد حوضيان اليگودرز ۱۰ متر، طول تاج ۵۳۳ متر، ارتفاع سد از بستر ۷۳ متر، حجم آبگيري درياچه سد ۳۲ ميليون مترمكعب، حجم خاكريزي بدنه سه ميليون و ۱۰۰ هزار مترمكعب و حجم خاكبرداري يك ميليون و ۲۰۰ هزار مترمكعب است و با بهرهبرداري از آن هزار و ۵۰۰ فرصت شغلي ايجاد ميشود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري اليگودرز، بيمارستان ۱۰۰تختخوابي شهيد دكتر وليان صبح امروز با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيسجمهور، قائممقام وزير بهداشت ودرمان، چيتچيان وزير نيرو، نماينده مردم اليگودرز، استاندار لرستان و فرماندار اليگودرز افتتاح شد.

قابل ذكر است: بيمارستان ۱۰۰تختخوابي شهيد وليان شهرستان اليگودرز در زيربناي ۱۳ هزار مترمربع واقع شده كه براي احداث آن اعتباري بالغ بر ۸۰۰ ميليارد ريال هزينه شده است.
اين بيمارستان كه در سال ۶۹ كلنگزني شده داراي تمام بخشهاي داخلي، جراحي، زنان، ICU ،CCU و اورژانس است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري اليگودرز، مراسم افتتاحيه واحد كنترل و نظارت بر معادن شهرستان اليگودرز امروز دوشنبه مورخه 95 /2/12با حضور ميرزايي اصل فرماندار، صفي خاني مدير كل اداره صنعت، معدن و تجارت لرستان و جمعي از مسئولين استاني و شهرستاني در منطقه معدني شاقز برگزار گرديد.

در حاشيه اين مراسم ميرزايي اصل فرمانداراليگودرز ضمن خيرمقدم به حاضرين و تشكر از همه دست اندركاران و كارشناسان اين حوزه گفت: يكي از ظرفيتهاي كم نظير شهرستان اليگودرز در حوزه معدن است كه اگر در آن رونق ايجاد شود بخشي ازمسائل و دغدغه هاي مردم مرتفع خواهد شد.
ايشان در ادامه بيان داشت: اليگودرز داراي ظرفيتها و پتانسيل هاي است كه با ساير مناطق متفاوت است و بايد نگاه ويژه اي به اين شهرستان و بخش معادن در آن شود تا در سالي كه به نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده است از اين ظرفيت در جهت رشد و توسعه اقتصادي منطقه و شهرستان بخوبي استفاده شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري اليگودرز، اصلاني معاون هماهنگي امورعمراني استانداري لرستان، ميرزايي اصل فرماندار و ثروتي مدير شبكه بهداشت ودرمان شهرستان اليگودرز به همراه برخي از مسئولين روز دوشنبه مورخه ۰۶/۰۲/۹۵ با حضور در بيمارستان ۱۰۰ تخت خوابه شهيد دكتر وليان از اين بيمارستان بازديد نمودند.
